Pensionerad morfinpundare

Sist jag skrev kände jag mig sjuk och skulle besöka farbror doktorn. Efter det besöket fick jag reda på att jag hade fått en dinosaurie i halsen, eller en bronkit. Det drabbar bara människor över 65, + mig då. Men, jag är ju mormor så vafaan, klart man ska få mormorssjuka. I alla fall så skrev doktorn ut ett recept till mig med en massa godsaker som penicillin och en härlig hostmedicin med morfin i. Han skrev dessutom väldigt fint hur mycket jag skulle ta av hosmedicinen, men annars kan man ju läsa det i bipacksedeln. Tänkte jag. Det stod 5-10ml. Jag siktade på att bli frisk och tog 10ml 4 gånger om dan. Redan på onsdagen började jag känna mig extremt trött och somnade hela tiden, jag har knappt något minne av torsdagen. Men i fredags bröt jag ihop, jag grät hela tiden, drog nån något skämt som jag inte förstod började jag gråta, kom jag och tänka på att mitt hår var fult började jag gråta, klappade någon mig lite för hårt på axeln började jag gråta, tänkte jag på att solnedgången var vacker började jag gråta.. osv..
Fredagen gick och lördagen kom, jag kände mig bakis. När jag skulle börja min morgon med en härlig shot morfinmedicin läste jag lite på flaskan, och titta. Där stod det inte att jag skulle ta 10ml 4 gånger om dagen, utan 5ml 3 gånger om dagen.
Inte undra på att jag betedde mig som ett psykbryt.
Det står till och med i papprerna som jag fick om biverkningar, att 1 av 1000 kan drabbas av grova humörsvängningar. Jag är en av de tusen, jag är speciell! (:


Kommentarer
Postat av: c

Stakars lilla mormor du får inte hålla på att knarka så där!!!

Bli frisk nu iställe´t så ses vi sart.

2008-07-07 @ 12:29:06
Postat av: e

hahah åh, det var kul. söti ^^,

2008-07-07 @ 23:54:53
URL: http://fuzzbox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0